Geçen gün Bilişim Topluluğunun Afiş tasarımını yetiştirmek zorunda kalmıştık. Ama ortada ne tasarım vardı ne de bunu ortaya koymak için resim düzenleyici kullanacak adam. Zaten sıfırdan efektler kullanıp muhteşem bir şey yapmayı düşünmüyorduk ama kolaj çalışması yapmak için de kpaint gibi bir programda işimizi görmeyecekti. İnternette bu güzel o güzel derken baktık ki bir sürü resim elimizde sonra GSoC 2009 u duyurmak için sözde bir basit afiş yapınca kendimizi tasarımcı sandık sanırım ve bu işe de atladık. Gimp kullanarak başladık söyle bir efek mi versek şuraya ışık mı koysak bunu nasıl şeffaf yapıyoruz derken bir baktık ki 7 farklı şekilde kayıt etmişiz afişi ve saat 7 olduğunu kafamızı kaldırdığımızda anladık. Çok fazla araç sunduğunu gördüm Gimp' in daha önce hiç sevmemiştim kullanımı kolay gelmiyordu bana ama filtreleri kullanmayı öğrendikçe çok hoşuma gitti özellikle Sanatsal filtrelerde Van Gogh görünce bayıldım. filtreyi uygulayınca kendimi ressam gibi hissetmedim değil.
Neyse sonunda bitti idare edecek bir şekilde tasarımı tamamladık. Daha sonra hızımı alamayıp yanda gerçek Van Gogh tablosuna benzetmeye çalıştığım Ares Kafe'nin fotoğrafını bulup yapmaya çalıştım ama ışıkları ve içinde insanları olmadan bulduğum fotoğrafı ne kadar filtrelesemde hiç bir şeye benzetemedim. Benim gibi amatör bir gimpçiden örnek almayın bu yaptıklarımı ama gimpi kullanarak gerçekten çok iyi şeyler yapabilirsiniz. Ama bir işim düşerse Gimp kullanacak kadar hevesliyim bu aralar.
Van Gogh-Ares Cafe

0 yorum :

About

seruhatto