Google' ın her sene düzenlediği Google Summer of Code bu yaz da devam ediyor. 180 üzeri özgür yazılım arasından biriyle uğraşayım 3 ay sonunda da 4500$ alayım diyorsanız 23 martta kayıtlar başlıyor. Ben de daha önceki senelerde bu organizasyonu tam olarak bilemediğim için üzülmüştüm kaçırdığıma. Bu yüzden geçen üye toplantısı olduğu sırada Çomü Bilişim Topluluğu 'nun Arge koluna üye oldum. ( Arge nedense ilgimi çok çekiyor duyar duymaz hemen atladım ) . Yapmak istediğim aklımda bulunan fikirlerin ar-ge ile ne kadar ilgisi var bilmiyorum ama topluluk adına birşeyler yapıp diğer bölümler kadar sosyal ve aktif bir bölüm olmasını istiyorum. Her zaman herşeye öğretim görevlileri koşamıyor, herşeyi bölümden beklemek yanlış oluyor zaten bu yüzden üniversiteye ilk girdiğim sene 2005 yılında bilişim topluluğu büyük bir hevesle kurulmasını istemiştik ama bir türlü içerisinde olamadık ya da bölüm, topluluk ve öğrenciler arasında bir kopukluk oldu. Son senemizde Serdar başkanlığında olan topluluk geç zamanda toplanmasına rağmen bir çok şeye adım atacak gibi duruyor. Her ne kadar yönetim kurulu üyesi olmasamda her toplantıya katılıyorum ve bir fikri hemen paylaşıyorum. Bu kadar konuşmanın GSoC ile ne alakası var diyebiliriz , dün gece GSoC ile öğrencileri tanıştırmak için GSoC 'un bu seneki afişine biraz biz de eklenti yaparak bölüme asmayı düşündük. Siyah-Beyaz fotokopiler öğrencinin hiç ilgisini çekmediğini düşündüğümüzden renkli bir basit afiş düzenledik. Umarım Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencileri bu sene GSoC başvurlarında yer alır ve iyi sonuçlarla geri dönerler.

0 yorum :

About

seruhatto