Linux From Scratch çevirirsek Sıfırdan Linux Yapımı demek kısaca kaynak koddan istediğiniz araçları derleyerek size özel bir Linux Dağıtımı oluşturmayı sağlar. Bu kadar dağıtım varken neden kendi dağıtımımı oluşturmalıyım diye sorduğumuzda ise birçok cevap verebiliriz. Bunların başında bir dağıtım ile gelen bütün yazılımlar genel kapsamlıdır yani sizin hiç açıp bakmadığınız yüzlerce program olabiliyor ya da sisteminiz biraz eski ve kullandığınız dağıtım ile bellek kullandığınız dağıtım ile sorunlu hale geliyor ya da küçük bir şirketiniz var size özel bir güvenlik ile işlemlerinizi yürütmek istiyorsunuz. Daha bir çok sebep sayılabilir belki şuan aklıma gelenler sadece bunlar. Size özel uygulamlar ve güvenlikle oluşmuş bir işletim sistemini kullanırken bu benim diye de gururlanabilirsiniz belki :D . LFS bir konuk linux dağıtımı kullanarak oluşturulur. Diskin bir bölümü ya da yeni bir disk biçimlendirilir ve onun üzerine adım adım inşa edilmeye başlanır. Her şeyi tırnaklarınızla kazıyarak yapacaksınız:P Endişelenmeye gerek yok LFS için öyle güzel kitapları varki herşeyi adım adım anlatıyorlar. LFS sistemi gereksinimlerden dolayı, ALFS(Automated), BLFS(Beyond), CLFS(Cross), HLFS(Hardened) olarak ayrılmış bunların içinden CLFS, LFS ye ek olarak 64 bit işlemcilere destek vermek için geliştirilmiş. CLFS için buradan kitabını indirebilirsiniz birden farklı kitap var bunlardan bir tanesi şuan okuduğum CLFS x86_64 multilib ve diğeri x86_64-pure 64 . Pure 64 ( saf 64 ) sadece 64 bit uygulamaların çalıştırılacağı bir sistem yapmanızı sağlıyor. Multilib hem 32bit hemde 64 bit desteklemeyi sağlıyor. Biz multilib üzerinden yola çıkacağız. Başlamadan önce bilmemiz gereken birkaç birşey var. Ne kadar yardımcı olacak kaynak olsada, elimiz altında google da olsa bazı çözümler yanıbaşımızdadır ve onları es geçmemek gerekir. Bunların başında derleme sorunları ile bol bol karşılacağımız bu uygulamamızda ilk olarak configure sorunları için config.log içine bakmayı unutmayalm. Ama sorunla ilgili çözümler artık başağrıtcı duruma geliyor ve sorularımıza düzgün cevap bulamadığınıza inanıyorsanız size şu yazıyı öneririm. Ben işletim sisteminin arkasında neler dönüyor, Çapraz Derleme de neymiş, İşletim sisteminin her köşesi benden sorulur, diyorsanız beraberce CLFS ye giriş yapıcaz...
www.linuxfromscratch.com

0 yorum :

About

seruhatto