Mezun olmamıza üç kala Necdet Hocanın yanına uğradığımızda bize "Pardus 64"ten bahsettiğinde şaşırmıştık.Hiç bir şey bilmeden böyle bir şeye başlamak...

Mezun olduktan sonra aklımda ilk yapılacak; Vatan görevini tamamlamaktı. O sıra bu haberi duyunca askere kadar bu iş tam benlik diye düşünmüştüm. Hemen çalışmalara başladım. Gündüz çalıştığım için ancak akşam 64 olabiliyordum :). İlk iş 64 programlama ile ilgili biraz bilgi edinmekti. Daha sonra Sıfırdan Linux Yapımı (Linux From Scratch) için çapraz derleme CLFS ile ilgili kaynağı belli bir kısma kadar Türkçesine çevirirken projenin Ekim ayında başlayacağını öğrenince birazcık üzüldüm. Çünkü Aralıkta birliğime teslim olacaktım.

Nihayet çalışmalara geçen cuma başladık. Çok kısa süre ekibe yardım edebileceğim için aceleyle bitirmek için alevleniyorum neredeyse.İlk gün biraz konuşup tartışıp anladıklarımızı tarttıktan sonra baktık ki hemen ekip ile kaynaştık. İyi bir ekip olmaya ilk adım atıldı gibi geldi bana . Projenin ilk ayağında Necdet Yücel danışmanlığında Mete Bilgin,Metin Akdere,Meltem Parmaksız ve ben Sıfırdan bağımsız temel bir 64 bit Linux yaparak Pardus paketleri için derleme ortamı oluşturacağız.

Pardus 64 için çalışmalara başlama tarihi 2 Ekim 2009 olarak karalama defterime karalamış oluyorum. Haydi hayırlısı tüm ekibe kolay gelsin.

0 yorum :

About

seruhatto